Mokytojų kvalifikacijos tobulinimas
VERSLUMO UGDYMO PAMOKA

    2014 m. gruodžio 19 d. 9 ir 10 klasių mokiniams vyko netradicinė ekonomikos pamoka „Verslumo ugdymas“, kurią vedė Nacionalinio inovacijų ir verslo centro (NVC) Verslininkystės ir verslumo ugdymo skyriaus KTU „Startup Space“ vadovas Liutauras Palaitis.
    Verslininkystės ir verslumo skyriaus vadovas Liutauras Palaitis dalijosi žiniomis, idėjomis, asmenine patirtimi ir atradimais - visu tuo, kas gali padėti galvojančiam apie verslo kūrimą.
    Norime pradėti savo verslą. Ką galima padaryti jau šiandien? Šiuos ir panašius klausimus užduoda daugelis pirmąjį verslą pradedančių ar norinčių pradėti žmonių. Tačiau pradėti savo verslą yra labiau baisu, nei sudėtinga. Nuo ko reikėtų pradėti, norint tapti verslininku?
    Viskas prasideda nuo supratimo, kad verslas yra gyvenimo būdas.
    Pamokoje buvo kalbama apie pirmuosius žingsnius, apie paprastus dalykus: kaip pradėti, ką daryti ir ko tikėtis. Nereikia manyti, kad yra vienintelis stebuklingas receptas tapti verslininku, tačiau iš savo patirties pastebėta, kad yra tam tikri bendri 3 žingsniai, kurie svarbūs verslo pradžioje. Kokie tie verslo pradžios žingsniai?
    Pirmas verslo pradžios žingsnis, kurį galima žengti jau šiandien, yra idėja arba verslo niša. Dažna klaida yra manymas, kad verslui reikia tobulos, dar niekur negirdėtos idėjos. Žmonės naktimis nemiega bandydami sugalvoti tai, ko patys nėra matę ar girdėję ir kankinasi, kad tokių minčių į galvą neateina. O iš tiesų netgi patogiau pradėti nuo idėjos, kuri jau yra įgyvendinta. Nereikia pradėti ir nuo grandiozinių idėjų, tegu tai būna kažkas nedidelio, kas padės mokytis ir neįstums į aklavietę. Ar tai reiškia, kad užtenka tiesiog paprastos, gal net nusižiūrėtos, minties? Taip. Aklai kopijuoti svetimų idėjų mes nesiūlome, tačiau daryti panašiai tikrai galite.
    Čia ateiname prie antro žingsnio - būdų ir priemonių, kuriomis potencialius klientus paversime realiais klientais. Tai gali būti parduodanti interneto svetainė, elektroniniai laiškai, skambučiai telefonu, kuriais jūsų prekėmis ar paslaugomis susidomėjusius žmones paskatinsite įsigyti tai, ką siūlote. Turime idėją ir būdus. Ar jau esame verslininkai? Ne visai.
    Yra dar trečias žingsnis, kurį būtina įgyvendinti - tai srauto generavimas. Versle labai svarbu, kad apie jūsų pasiūlymą sužinotų potencialūs jūsų klientai. Vėlgi auksinio recepto nėra, tačiau turime patikrintų būdų ir priemonių. Tai gali būti reklama „Google Adwords“ platformoje ir panašiai. Kai jau turite paslaugą ar prekę ir būdus bei priemones, turite visais įmanomais būdais surasti klientus ir paversti juos savo klientais. Svarbu ne nerealūs tikslai, o realūs pardavimai? Turite galvoti apie pirmuosius klientus ir ką galite daryti geriau, kad klientų būtų daugiau. O svajonės ir aukšti tikslai ateis vėliau kartu su jūsų tobulėjimu ir galimybėmis.
    Mokiniai suprato, kad žinios, ilgalaikė patirtis ir kompetencija gali padėti verslui rasti geriausią sprendimą.
    Mokiniai dvi pamokas sėmėsi minčių klausydamiesi ir aktyviai dalyvaudami Verslininkystės ir verslumo skyriaus vadovo Liutauro Palaičio vedamoje pamokoje.
    9 ir 10 klasių mokiniai dėkoja mokyklos Direktorei už galimybę paįvairinti ekonomikos pamokas ir pabendrauti su Nacionalinio inovacijų ir verslo centro (NVC) Verslininkystės ir verslumo ugdymo skyriaus KTU „Startup Space“ vadovu Liutauru Palaičiu.

Informaciją pateikė fizikos mokytoja Virginija Juzukonienė
204-12-31