Kaišiadorių r. Žaslių pagrindinė mokykla

Drop Down Menu
ESF projektas  „Besimokančių mokyklų tinklai“
SEMINARAS „MOKYKLOS KAIP BESIMOKANČIOS ORGANIZACIJOS VAIDMUO SPRENDŽIANT PASIRINKTĄ PROBLEMĄ“ KAIŠIADORIŲ RAJONO ŽASLIŲ PAGRINDINĖJE MOKYKLOJE 2011 M. SAUSIO 27 D.


    20 mokyklos pedagogų dalyvavo 2011 m. sausio 27 d. BMT2 mokyklos komandos organizuotame 4 val. seminare, kuriame buvo dalinamasi patirtimi, įgyta seminare „Mokyklos kaip besimokančios organizacijos plėtra“ Druskininkuose gruodžio 28 - 29 d.. Mokykloje organizuoto seminaro tikslas - aptarti mokyklos kaip besimokančios organizacijos galimybes sprendžiant pasirinktą problemą.


SEMINARO REFLEKSIJA

   Pirma dalis. Besimokančios organizacijos požymiai.
    Minčių žemėlapio pagalba išsiaiškinome ir apibendrinome, kaip mokytojai suvokia, kas tai yra besimokanti organizacija, pateikėme teorinius pagrindus apie besimokančią organizaciją (pagal Dr. B.Simonaitienę).
    Antra dalis. Mokytojų nuostatų į mokykloje vykstančius pokyčius įsivertinimas.
    Įsivertinome kolektyvo narių (mokytojų, pagalbą mokiniui teikiančių specialistų ir kt.) nuostatas į mokyklose vykstančius pokyčius.
    Pirmiausia pateikėme R.Auškelio (pgl. A.Hargreaves) parengtą teiginių apie nuostatas į mokyklose vykstančius pokyčius lentelę, kurioje mokytojai turėjo įsivertino kiekvienas savo teigiamą ir neigiamą požiūrį 10 balų sistema, parengė rezultatų diagramą.
    Mokytojai grupėse diskutavo ir parengė grupių rezultatų diagramas.
    Pateikėme ir aptarėme bendrą dalyvavusių mokytojų nuostatų į mokyklose vykstančius pokyčius įsivertinimo diagramą (rezultatai gauti išvedus vidurkius iš grupių pateiktų diagramų).




















Pastebėjome, kad pozityvaus požiūrio į pokyčius daugiau. Manome, kad dalyvauti projekte verta ir svarbu ne vien darbo grupei, bet ir visam kolektyvui. Vadinasi, einame teisinga linkme.
    Trečia dalis. Problemos suvokimo gilimas.
    Seminaro dalyviams  pateikėme užduotis: nubraižyti problemos sprendimo tikslo suvokimo žemėlapį.
    Paprašėme įvardinti mūsų mokyklos problemos sprendimo tikslą. Visoms darbo grupėms išdalinome atspausdintą mūsų mokyklos problemos sprendimo tikslą: „Parenkant ir taikant tinkamus metodus gebėti individualizuoti ir diferencijuoti ugdymo procesą pamokoje“  ir užduotį: užrašyti tikslo raktinius žodžius, išplėsti ir paaiškinti raktinius žodžius savo žodžiais, prie kiekvieno raktinio žodžio parašyti, kas rodys, kad tikslas pasiektas.
    Visos darbo grupės užrašė šiuos raktinius žodžius: metodai, individualizuoti, diferencijuoti, pamoka.
    Ši užduotis sudarė galimybes apmąstyti mūsų mokyklos problemos sprendimo tikslą, reflektuoti savo mokymosi veiklą ir rezultatus.
   Ketvirta dalis. Mokinių pažinimo svarba organizuojant ugdymo procesą.
    Praktinės užduoties pagalba (Surašykite savo klasės mokinių vardus, susiekite vardus poromis, nurodykite, kokiu principu tai darėte.) išsiaiškinome, kaip svarbu pažinti mokinius, aptarėme mokinių pažinimo strategijas, ugdymo proceso individualizavimo ir diferencijavimo būdus.
    Dienos refleksija.
    Apibendrinome refleksijos anketos rezultatus:
    Ar šis užsiėmimas man buvo naudingas? - visi apklaustieji atsakė „taip“.
   Kodėl? - nes, pagilino žinias apie besimokančios organizacijos požymius, diferencijavimą ir individualizavimą ir kt. (atsakė 6 dalyviai), bendravo, dalinosi mintimis, diskutavo (atsakė 5 dalyviai), pagalvojo, kaip tobulins veiklą su mokiniais (atsakė 3 dalyviai).
    Ar kilo naujų minčių, naujų idėjų? - dauguma atsakė „taip“. Keletas iš užrašytų: „Mokykla eina teisinga linkme“, „Reikia pagalvoti, kaip tobulinsiu diferencijavimą pamokoje“, „Vaikams pamokoje reikia daugiau teigiamų emocijų, žaidimų“.
    Ar sustiprėjo mano įsitikinimai ir nuomonė? - visi apklaustieji atsakė „taip“.
    Ką norėčiau aptarti su kolegomis? - diferencijavimą ir individualizavimą (atsakė 6 dalyviai), įdomias idėjas (atsakė 5 dalyviai).


Žaslių pagrindinės mokyklos
BMT2 komanda