Kaišiadorių r. Žaslių pagrindinė mokykla

Viešnagė Anglijoje

Šeštoji daugiašalio partnerysčių Comenius „Students Traders and retailers together in Europe“ projekto kelionė buvo į Angliją. Kovo 9 dieną Kaišiadorių r. Žaslių pagrindinės mokyklos delegacija: anglų kalbos ir dailės mokytoja Dovilė Butėnienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, matematikos mokytoja Jūratė Liutkevičienė, 7 klasės mokinys Simonas Dekas ir 6 klasės mokinys Aleksas Juzukonis iškeliavo mokytis bei pasisemti gerosios patirties į šiaurės rytų Anglijos miestą Midlsbro. Kelionė pas svečius buvo ilga: iš Vilniaus oro uosto skridome į Kopenhagą, iš ten- į Mančesterį, o tada keliavome traukiniais kol vidurnaktį išlipome Midlsbro traukinių stotyje. Oras buvo šaltas ir vėjuotas todėl pamatę taksi automobilį kuo greičiau pasinaudojom paslauga, kad pasiektume Travelodge viešbutį. Kelionė išvargino, tačiau buvome maloniai nustebinti žmonių geranoriškumu. Važiuojant traukiniais, o jų buvo 4, reikėjo greit iš vieno persėsti į kitą, orientuotis kada išlipti, tai paprašius informacijos ją mes gavome su dideliu nuoširdumu.
    Kitos dienos rytą mūsų ir kitų šalių delegacijų laukė kelionė į Priory Woods mokyklą, kur rinkosi Comenius projekto partneriai iš Rumunijos, Ispanijos, Austrijos, Slovakijos ir Vokietijos. Susirinkusiesiems mokyklos šeimininkai pristatė savo mokyklą. Ambasadoriai (taip vadinos mokiniai, kurie lydėjo grupes), vedžiojo po klases, pasakojo kokios ir kam pamokos vyksta, rodė mokinių paruoštas parodėles, Commenius kampelį, sporto ir žaidimų aikšteles. Apžiūrėję mokyklą susirinkome visi salėje, kur mokiniai pristatė savo muzikinę programą. Po pietų mūsų laukė ekskursija po miestą.
    Midlsbro – didelis pramoninis miestas šiaurės rytų Anglijoje, prie Šiaurės jūros, ties Tyzo upe.  Mieste gyvena 138400 žmonių. Šis miestas yra svarbus pramoninis centras, kuriame išvystyta juodoji metalurgija, mašinų ir chemijos pramonė. Yra Tysaido universitetas ir du koledžai. Mes aplankėme milžinišką futbolo stadioną, kuriame telpa virš 35 100 žmonių. Midlsbro žymus ir dėl savo futbolo komandos „Middlesbrough F.C.“, taip pat žinomos kaip „The Boro“. Futbolo klubas įsikūręs Riversaido stadione, ant Tyzo upės kranto. Po to lankėmės modernaus meno galerijoj, kuri  atidaryta 2007 metais. Čia eksponuojama gausybė žinomų autorių kūrinių, taip pat surinktos kolekcijos nuo 20 amžiaus pradžios. Nuo terasos matėme miesto rotušę, kuri buvo pastatyta 1883 m. Pasivaikščioję grįžome į viešbutį, kuris yra tik 5 min. kelio nuo miesto centro. Vakarą praleidome boulingo klube.
    Kitą dieną  buvo ekskursija į liaudies buities muziejų „Kelionė į senovę“. Lankėmės senoviniame pašte, parduotuvėje, užeigoje, vyko užsiėmimai.
    Ketvirtą dieną praleidome mokykloje, kurioje darėme kūrybinius darbus, bendravome su mokiniais ir mokytojais. Po užsiėmimų apžiūrėjome žymųjį „Transporter“ tiltą, pastatytą 1911 m.
    Paskutinę vizito dieną, aplankėme Kapitono Džeimso Kuko gimtąjį miestelį, Witsbį, pamatėme jo skulptūrą ir puikią miestelio panoramą.
Šioje kelionėje mokiniai pagerino savo anglų kalbos, geografijos ir istorijos žinias, susirado naujų draugų.